Ligging/regio, grootte van het terrein, type woning (HOB, OB, GB)
Binnen wordt de woning volledig afgewerkt tot klaar voor de schilder. Buiten wordt het terrein genivelleerd en voor de oprit en het terras wordt steengruis voorzien. Aanleg oprit, gazon & terras is ten laste van de koper of kan door A. Verelst mits meerprijs. (meestal bieden wij ook nog een groepsofferte aan voor omheining)
De prijs op onze site is een ALL-IN prijs dus inclusief BTW op de constructie waarde & registratierechten op de grond. Wat komt nog bij die All- in prijs : – ereloon van de notaris (€ 3000 à 5000 afhankelijk v.h. kredietbedrag) – aansluitingskosten nutsvoorzieningen (€ +- 3000)
Niet van toepassing bij nieuwbouw. Kopers die al een eigen woning aan het verkopen zijn, of kortelings verkocht hebben, kunnen wel ‘meeneembaarheid’ genieten.
De Wet Breyne beschermt de koper die op plan koopt, en biedt enkele veiligheidskleppen. Zo wordt er altijd betaald in schijven naarmate de werken vorderen, de bouwheer moet de verkoper een voltooiingswaarborg aanbieden.
Vanaf het ogenblik dat u gekocht hebt kan u onze leveranciers contacteren voor een afspraak. Wij controleren regelmatig of onze kopers hun keuzes gemaakt hebben en indien dat niet het geval is, contacteren wij u minstens één maand voor de deadline van de definitieve keuze.
TIP: voor de keuken volstaat één afspraak bijna nooit, wij raden aan om tijdig dit proces op te starten zodat u ook rustig de tijd kan nemen om bepaalde beslissingen even te laten bezinken …
Onze leveranciers ontwerpen op basis van de budgetten een basis keuken & badkamer. Voor de keuken bestaat deze uit een eiland, kolomkasten en ladekasten, vaatwasser, kookplaat, dampkap, oven, spoelbak van AEG, en een kunststof werkblad (houtlook, betonlook, marmerlook, …) Tijdens een persoonlijk overleg kunnen wij u perfect laten zien hoe de basiskeuken per woning er specifiek uitziet zodat u hier een eerste zicht op heeft. De indeling van de keuken en de kleur bepaalt u volledig zelf als koper. U kan hier echt mee spelen. U kiest als koper zelf of u al dan niet voor een upgrade wilt gaan … Als u meer kasten wilt, of toestellen van een ander merk, of een composiet werkblad gaat u “uit de basis” en zal u een meerprijs worden aangerekend. Wij zien jonge koppels die de keuken behouden volgens onze basis, wij zien de 65+ die zijn droomkeuken installeert en daar een extra investering aan besteed …
TIP: Als u na het gesprek met onze verkoopverantwoordelijke nog met vragen zit over de inrichting en de budgetten, kan u uiteraard altijd een afspraak maken met onze leveranciers, zodat u zich heel concreet kan gaan informeren vooraleer u een beslissing tot aankoop neemt …
Al onze afgewerkte woningen zijn momenteel verkocht dus er is geen modelwoning. Wij hebben ondertussen wel heel wat referenties van afgewerkte projecten waar u duidelijk onze kwaliteit kan bekijken. Indien u dit wenst kunnen wij u ook altijd in contact brengen met een vroegere koper, om ervaringen uit te wisselen.
Wij zijn steeds bereid om te luisteren naar uw wensen & deze te bespreken met de architect. Als het technisch mogelijk is om uw wens te realiseren, zijn wij hiertoe zeker bereid. Vaak staat hier een meerprijs tegenover, die steeds vooraf besproken wordt.
Wij voorzien overal vloerverwarming, dus ook op alle slaapkamers. Via collectoren in de berging kan u zelf per ruimte de juiste temperatuur instellen .
Wij werken nauw samen met enkele kredietmakelaars en brengen u graag in contact met de geschikte persoon voor advies op maat (hypothecaire kredieten, overbruggingskredieten, …)
U kan als koper altijd rekenen op een conform bodemattest.
Per project dienen wij een bepaald e-peil te bereiken (bv E40). Door bijkomende maatregel (zoals extra zonnepanelen) kan dit minder worden (bv. E30) Op vraag van de klant kunnen wij dit steeds op maat berekenen. Het EPB rapport ontvangt u samen met het volledige PID, max 6 maanden na oplevering.
Wij stellen ons flexibel op en zijn altijd bereid om naar al uw wensen te luisteren. Indien deze wijzigingen technisch uitvoerbaar zijn zullen wij u een offerte op maat bezorgen. Vervolgens kan u op basis hiervan beslissen of u al dan niet wenst dat wij deze uitvoeren.
Na uw aankoop zijn er standaard 2 contactmomenten & 1 werfbezoek.
Van zodra u hebt aangekocht volgt er een AFTER SALES gesprek bij ons op kantoor. Hier worden alle technische zaken overlopen & wordt o.a. de draairichting van de deuren bepaald. Nadat u vervolgens de badkamer & keuken hebt gekozen volgt er opnieuw een afspraak op ons kantoor, om samen het licht- en elektriciteitsplan uit te werken. Voordat de pleisterwerken in de woning / appartement worden uitgevoerd, wordt u uitgenodigd voor een werfbezoek onder begeleiding van de werfleider. Zowel de verkoopverantwoordelijke als de after sales verantwoordelijke blijven uw aanspreekpunt voor al uw vragen tijdens het hele proces. U kan hen altijd bereiken en indien u dat wenst, maken we een extra afspraak tussen door. Werfbezoeken worden beperkt om veiligheidsredenen en de werf is ook enkel toegankelijk mits afspraak & onder begeleiding.
Per project volgen wij een planning en spreken wij in elk geval een start datum af en het maximum aantal bouwdagen die we mogen benutten tot oplevering. Deze termijnen worden opgenomen in de verkoopovereenkomst. Indien wij die periode zouden overschrijden zijn wij verplicht u een vooraf afgesproken bedrag als vergoeding te betalen, per maand dat we te laat zouden opleveren. Een maximum termijn is dus steeds gegarandeerd. De opstart van een nieuw project is steeds vrij complex omdat hier vele partijen bij betrokken zijn zoals de nutsmaatschappijen. Eens de voorbereidings- en rioleringswerken, grondwerken voltooid zijn en we effectief beginnen bouwen kan de inschatting concreter gebeuren. Zodra de bouwwerken effectief aanvatten wordt de planning heel concreet en zo ook de opleveringsdatum.
Wij willen ons bij A. Verelst onderscheiden door een zeer goede kwaliteit af te leveren en ook onze architecten delen die mening. Wanneer u wordt uitgenodigd voor de oplevering is de architect hierbij ook aanwezig. U bent ook altijd vrij om zelf nog iemand mee te brengen. Op dit belangrijk moment doorlopen wij samen de volledige woning en wordt alles tot in de puntjes gecontroleerd op vakkundigheid. Eventuele imperfecties, onvolmaaktheden (een hap in het pleisterwerk, ontbrekende deurklink, kraan die niet werkt, …) worden genoteerd in een PV en dienen binnen een afgesproken termijn door A. Verelst in orde te worden gebracht. Vanaf dit ogenblik start de termijn van één jaar tot definitieve oplevering. Alle gebreken die in dat jaar nog opduiken, dient u te melden en zullen worden opgevolgd. U geniet ook een 10 jarige garantie op eventuele bouwfouten van onze aannemers & architecten.
Hier zijn verschillende mogelijkheden. Sommige mensen verkopen hun woning en verhuizen vervolgens naar een tijdelijke locatie tot de nieuwbouwwoning klaar is (huurcontract 1 jaar, intrekken bij de ouders, ..). Andere mensen wachten met de verkoop van hun woning tot enkele maanden voordat de nieuwe woning klaar is. Zij financieren de nieuwe woning ondertussen via een overbruggingskrediet. Het voordeel hiervan is dat zij tussentijds niet moeten verhuizen. Informatie op maat krijgt u tijdens een persoonlijk overleg.
Uw bankier kent het systeem DE WET BREYNE en zal vooraf bij de aanvraag het volledige kredietbedrag goedkeuren. Per betaling die moet gebeuren ontvangt u van ons een factuur die u aan uw bank bezorgt. Zij maken dan dat deel van de lening vrij en schrijven dit over, … en zo voor elke factuur tot alle schijven betaalt zijn.